تماس تلفنی هنیه باالعامری | تقدیر حماس ازمقاومت عراق درحمایت ازغزه اتحادیه اروپا به ماموریت نظامی خود در مالی پایان می‌دهد درگیری خانواده‌های اسرای صهیونیست با نیروهای پلیس در تل آویو آمریکا:حمله به رفح را تایید نکرده‌ایم | ارسال بمب به اسرائیل را کوتاه مدت متوقف کرده ایم حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه سه شهید و ۱۶ زخمی برجای گذاشت + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهادت ۳ مبارز گردان‌های قدس در جنوب لبنان واکنش سوریه به حمله احتمالی اسرائیل به رفح ادعای مضحک وزیر دفاع آمریکا درباره ایران واکنش کرملین به اتهام دخالت روسیه در سوءقصد به جان زلنسکی شهادت و زخمی‌شدن چندین فلسطینی در حملات جدید رژیم صهیونیستی سازمان جهانی بهداشت: رفح را ترک نمی کنیم | اینجا سوخت فقط برای ۳ روز دیگر وجود دارد واکنش حماس به کشف یک گور دسته جمعی دیگر در بیمارستان الشفا غزه اوکراین از زندانیان به عنوان نیروی جنگی استفاده می‌کند محمد اسلامی: منطق آمریکایی‌ها قلم‌کردن پاها و خلع سلاح است حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «المالکیه» (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: تابستان داغی خواهیم داشت حملات پهپادی و موشکی حزب‌الله به دو مقر ارتش اسرائیل جنایت جدید صهیونیست‌ها؛ کشف سومین گور جمعی در بیمارستان الشفا ارتش روسیه دو روستای دیگر را در اوکراین تصرف کرد
سرخط خبرها

عباس استانکزی: ما در پی انتقامجویی نیستیم | دشمنی با نظام نوین اسلامی به نفع هیچکس نیست

  • کد خبر: ۹۰۱۳۶
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
عباس استانکزی: ما در پی انتقامجویی نیستیم | دشمنی با نظام نوین اسلامی به نفع هیچکس نیست
معاون وزارت خارجه طالبان با اظهار اینکه دشمنی با دولت سرپرست در این کشور به نفع کسی نیست گفت که انرژی‌ها باید صرف پیشرفت افغانستان شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «شیر محمد عباس استانکزی» معاون وزیر خارجه طالبان اظهارداشت که باید تا از دستور رهبر طالبان برای عفو عمومی به خوبی استفاده شود تا تمام افغان‌هایی که این کشور را ترک کردند به وطن خودشان بازگردند و زندگی عادی و آزادانه داشته باشند.

وی با اظهار اینکه بازسازی افغانستان تنها به دست مردم این کشور ممکن است، افزود: همه ما افغان‌ها باید متحد شویم و در بازسازی کشور نقش سازنده داشته باشیم، ما نباید مسائل قومیتی، سمتی و زبانی را مطرح کنیم، این کشور مال افغان‌هاست و همه در این سرزمین حق دارند، هر شهروند افغانستان باید در بازسازی آن مشارکت کند.

استانکزی با رد شایعات درباره اختلافات داخلی در طالبان گفت: دشمنی با نظام نوین اسلامی به نفع هیچکس نیست، انرژی خود را صرف پیشرفت کنید.

پیش از این نیز، «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان در پیامی خطاب به مردم در مناطق تصرف شده و آوارگان جنگ گفته بود که به خانه‌های خود بازگردند و نگرانی درباره جان و مال خود نداشته باشند.

متقی تاکید کرده بود: به کسانیکه از اثر جنگ یا تبلیغات منفی دشمن از خانه‌های خود کوچ کرده‌اند و به دیگر مناطق رفته‌اند، اعلام می‌کنیم که از طرف ما هیچ مشکلی برای آن‌ها نیست و بهتر است از مناطقی که مصونیت ندارند و مشکل دارند به خانه‌های خود بازگردند.

وی تصریح کرده بود: ما در پی انتقامجویی نیستیم و از طرف رهبر طالبان عفو عمومی اعلام شده است. از این عفو حتی فرماندهان نظامی که 20 سال در برابر ما جنگیده‌اند نیز می‌توانند استفاده کنند، بنابراین دیگر مردم هیچ نگرانی نداشته باشند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->